måndag 10 januari 2011

Mysigt hos vännerna


Landar på Nice flygplats efter en flygtur från Köpenhamn. Är fortfarande lite sur på Norwegian. Att åka med endast handbagage innebär inte för en kvinna att handväskan inte får följa med. 800 kr ville de ha betalt om jag skulle ha handväska + handbagage! Jag blev tvingad av personalen att packa ner min handväska i mitt handbagage, vilket innebar att mina pengar var nerpackade i väskan som låg i bagagehyllan minst 5 rader från mitt säte. Det blev inget kaffe!

Jag förstår inte deras resonemang. Nu blev mitt handbage rejält mycket större och tog mycket större plats på bagagehyllen, vilket medförde att de sista passagerarna inte fick plats med bagaget på hyllorna utan de fick plocka ut bagage och öppna utrymmet under planet och stoppa in väskor där. Hade alla kvinnor fått ha sina handväskor under framförvarande säte så hade allt fått plats. Färdigsurat!

Mannen och dottern hämtade mig på flygplatsen. Denna underbara flygplats! Det luktar Provence!! När hyrbilen äntligen tagt oss till byn blev det champagne, tilltugg och god middag hos vännerna i det lilla dockhuset. Därefter somnade jag gott i en tyst och stilla by under mitt sköna duntäcke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar