onsdag 28 november 2012

Bud

Efter jobbet och innan spinning for jag till affären för att inhandla sucat (heter det så?). Vi får väl se om jag lyckats uppfylla madames önskan. Paketet som jag minns som barn verkar helt förändrat. Jag har för mig att innehållet skulle vara små geléartade bitar i olika färger, men alla bitarna var av samma odefienerbara färg, beiggula!. Köpte två paket i alla fall. Hoppas madame kan baka engelsk julkaka. Själv funderar jag på hur jag ska kunna baka lussekatter á la France. När det gäller bakning är jag faktiskt duktig, men nu kommer jag att sakna min Kitchenaid. Knåda deg för hand är inget för mig.
Även om det inte låter klokt så har jag planerat att ta med mig ett paket jäst till byn. Tror inte jag ska berätta för mannen om min packning. Han dööör om han får veta att jag packat ner jäst. Det räcker med allt annat jag packat ner. Kalenderljus! Ja nu ska det julmysas utan like. Håll i dig E, nu ska det mysas och julas.
Kalenderljus, julstjärna till fönstret och lussekatter. Ja sen är väl min julmyskvot fylld. Tyvärr E!
Ja, gran  ska det väl bli...........hemma.
Heja Hanna Hellqvists mamma Lisbet. Hon kan städa som vilken mamma som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar