tisdag 25 september 2018

Vad gör mannen i Provence?

Mannen har bilat i förväg till huset i Provence lastad med delar av systerns bohag som ska vidare till hennes nya hus i Langedouc. Som den piggaste pensionären i släkten får han ställa upp på allt möjligt och han är inte nödbädd när det gäller att styra bilen söderöver mot Provence. I morgon är det dags att leverera bohaget och samtidigt få möjlighet att nyttja deras pool och antagligen testa ett och annat vin från området runt Faugére.
Annars är mannens dagar lugna i byn och sysslorna innan frun dyker upp till helgen består av att fixa trädgården och prata med lilla Mystique.

trädgården växer ohämmat

sällskapssjuk och ständigt hungrig följeslagare
Förutom trädgårdsarbete och att mata katten lagas det mat och cyklas en och annan runda, men ved och leverans av sten till trädgården lyser fortfarande med sin frånvaro.
Till helgen dyker jag upp tillsammans med min mamma och hennes man i Langedouc. Vi flyger till Montpelliere och blir hämtade av maken för att sammansluta med systern och hennes man. Det ska bli fantastisk roligt att få se huset delvis renoverat. Senast vi var och tittade på huset var det obeboligt och i ganska dåligt skick. Nu är det mesta av huset färdigrenoverat och även en pool finns i trädgården. Vädret är vad jag förstår varmt och soligt så jag ser fram emot ett dopp. När jag befinner mig i La Lequire misstänker jag att internet inte är tillgängligt och därför kommer det inte att bloggas. Det blir när jag tillsammans med mannen åter är tillbaka i St.Martin.
Dopp i poolen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar