måndag 28 september 2020

Ska jag komma i väg?

Tanken är att jag ska ge mig i väg med flyg till Nice om någon dag och min förhoppning är att flyget ska lyfta från Kastrup enligt tidtabell. Varje gång jag får ett mail från Norwegian vågar jag knappt öppna det för att jag inte vill riskera att få se min resa avbokad. Först hade jag bokat med Air France CPH-MRS, men blev avbokad och därefter ombokad till en okristlig flygtid tidigt på morgonen. Turligt nog lyckades jag efter mycket möda och stort besvär hitta ett telefonnummer till Air France och fick avboka min biljett med återbetalning.- ja, jag har dock inte sett några pengar ännu.

Jag hoppas kunna packa mina munskydd och ge mig av för att träffa mannen i södra Frankrike, njuta av någon vecka med fint höstväder, men kanske också en stund framför brasan med katten i knäet.


Sedan en tid tillbaka är mannen på plats i Frankrike och byn St. Martin där han umgås med grannens katt, cyklar och läser. Själv har jag under tiden förutom att arbeta hunnit med en tågresa till Åre och där jag umgåtts med barn och barnbarn. Härligt, härligt att få tillbringa tid med en 3 och halvåring. Vi har plockat lingon, vandrat på fjället och såklart cyklat.


Sedan sommarens besök har det inte hänt mycket på vissa områden. Vi väntar fortfarande på att få en kod till vårt nya Mastercard som jag hämtade ut på banken i juli. Jag har mailat otaliga gånger, pratat i telefon med huvudkontoret och de har försökt skicka sms med Secure-code för att jag ska fylla i en sifferkombination för att få min kortkod i ett nytt sms. Jag lyckades så långt att jag fyllt i den sifferkombination som jag fick på mail från banken, men någon kod till kortet har ännu inte dykt upp. Det senaste jag hört är att jag nu ska få den med snigelpost. Vi får väl se. Jag har blivit lovad koden via post flera gånger under de här månaderna, men kanske vi denna gång ska ha tur. Vissa saker är sjukt tröttsama med att vara fransk husägare med franskt bankkonto.

Jag ser fram emot en resa även om det är en risk i dessa Covid-tider. Mannen har ju bilen med sig så blir det på något sätt kritiskt med smittspridning och nedstängning - ja då tar vi bilen och drar hemåt fortare än kvickt.

4 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen du kommer iväg . ☺️

    SvaraRadera
  2. Lycka till med resan- det blir säkert en härlig vistelse i oktobersolen. Kanske är det ditt plan vi åker upp med på onsdag. Känner igen oron inför mail från norwegian. Vi får hålla tummarna helt enkelt!

    SvaraRadera
  3. Lycka till med resan- det blir säkert en härlig vistelse i oktobersolen. Kanske är det ditt plan vi åker upp med på onsdag. Känner igen oron inför mail från norwegian. Vi får hålla tummarna helt enkelt!

    SvaraRadera
  4. Hej
    Hoppas det var bättre organiserat på din tur än på min.

    SvaraRadera