tisdag 28 september 2021

Samma mål, men olika sätt att ta sig dit..



Maken reser med full packning i bil

 Mannen har varit på plats i Frankrike och byn St. Martin sedan en tid tillbaka. Han verkar njuta av sol och värme medan jag har ägnat mig åt arbete, gräsklippning och att besöka barn. Grannens katt verkar sur och dök enligt mannen inte upp på flera dagar, men det är förståeligt. Vem gillar att bli matad och kelad med för att sedan lämnas? Ingen, och hade jag kunnat hade kattskrället (mannens benämning på katt)fått följa med hem. 
Mannen och jag skickar bilder till varandra oftast på morgonen. Ganska nördigt, men samtidigt lite gulligt och kärleksfullt. Bilderna skiljer sig åt, men vackra på olika vis. 

Morgon i Viken, väntan på bussen till arbetet

Morgon i St.Martin
Jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag planerade att åka i väg i 2 veckor i värsta högsäsong i arbetslivet, men nu sitter jag här på Kastrup och lämnat alla arbetsbekymmer bakom mig. Ägnade delar av tågresan åt att maila en lång kom i håg lista till min arbetsmail för att jag ska kunna koppla av jobbet. Dottern och barnbarnen är också på väg mot Nice och barnbarn är bästa receptet på att skingra tankar på arbete.

På väg


 De lämnade Trondheim i morse samtidigt som jag tog bussen från Viken. Det började inte helt bra när jag ser bussen oväntat komma körande och jag springer allt vad jag kan. Bussen väntar snällt vid hållplatsen, men när jag är vid bakhjulen så kör han. - hallå, hur tänkte chauffören? Jag rastar henne lite på morgonkvisten så hon får lite puls och blir svettig, sen kör jag. Där stod jag snopet kvar och fick vänta på nästa buss.
Va? vänta! 
Väl framme på Kastrup kan man slappna av och släppa all oro över att buss och tåg kanske strejkar på vägen. Nu fikar jag på macka och kaffe och ska snart förbereda mig för boarding. Det finns en risk att bloggandet inte blir frekvent under tiden när dottern och barnbarnen är på besök, men hav tålamod.

Cappucino och macka med Rallarkorv, härligt!




1 kommentar:

  1. Jag ser framemot att läsa om "vardagen" i St. Martin. Jag ska besöka Sverige i två veckor framöver, det ska bli underbart! Jag har inte träffat min mamma och moster på över två år pga Covid så vi ser verkligen framemot att träffas igen!

    SvaraRadera