torsdag 2 juni 2011

Rotavdrag



Stackars byggmästaren som saknar sina pengar från svenska staten. Av någon anledning har byggmästaren och jag missförstått varandra. Han har missat att skriva under ansökan om ROT-avdrag och jag har helt missat att kontrollera alla papper. Tur att han har en nogrann revisor som upptäckte att det saknades pengar. Nu ska vi bara få honom att komma till Madame i byn som har pappren, skriva på och skicka till Västervik. Vips så är pengarna på hans konto. Det har fungerat hur bra som helst med ROT-avdrag. Alla våra hantverkare har fått sina pengar på sitt konto. Stort tack till Borg och hans kompisar. Jag kan hälsa från de franska hantverkarna att de är helt förundrade över detta fenomen. Pengar på kontot från svenska staten!



Det har varit en hel del jobb från vår sida när de gäller alla blanketter till ROT-avdrag, men det har det varit värt. Nu är det bara för alla andra svenskar i området att använda samma hantverkare som vi eftersom de allihopa har fått skicka sin franska motsvarighet till F-Skattsedel till Skatteverket i Sverige för att bli godkända. Vi kan dessutom varmt rekommendera allihopa.

1 kommentar:

  1. Kan du ge kontaktuppgifter på någon/några av era franska hantverkare, så att jag kan sända dem vidare till vår franska hantverkare och övertyga honom att de får faktiskt pengar från svenska skattemyndigheterna.för ROT.
    Min email är: lindholm_goran@hotmail.com

    SvaraRadera