lördag 5 januari 2013

2000 m:s skillnad

Promenad i snöfallet kvällen vi anlände


Hotellet, centralt men spartanskt

Vi lamnade skidorten nojda efter 2 harliga dagar i solsken.


Härlig utsikt över Praloup
Skyndade oss hem for att familjen B skulle ata semesterns sista middag hos oss pa rue de la Baus. Vi var val inte de piggaste vardpar efter en hel dag i backen och darefter bilfard i 2,5 timmar.
Nasta morgon efter avsked for vi till Decathlon och kopte en ryggsack till aldsta dottern och darefter blev det picnic pa stranden i Cassis.

Cassis i januari, +16.
Kandes markligt ena dagen 2000 m over havet, sol och sno, nasta dag Medelhavet och sol!
Just nu sitter jag pa flygplatsen i Marseill och forsoker blogga. Borjade med att forsoka logga in med min egen dator, men ack nej. Man maste anvanda de fasta datorerna med helt idiotiskt tangentbord och bilder. Glom det, min hjarna ar redan helt utflippad av att forsoka fa ihop nagorlunda ratt bokstaver. Dessutom ar vanthallen spartansk. Angelholms vanthall har mer att erbjuda.
I gar eftermiddag stadade vi och forberedde huset for vila. Vi drack ett glas champagne hemma hos SoS och sedan tillagade vi varsin kotlett och foll i somn.
Lamnade byn vid 10 och tog en svang om Aix. Strosade runt i solen och at lunch pa Darius innan vi for till flygplatsen. Det mesta var forvirrat har. Vi hittade knappt till biluthyrningen utan fick ta nagra extra vandor i rondellen. Nar vi checkat in i automaten skulle vi lamna vara vaskor pa bag drop, trodde vi. For tidigt! Ni kan inte lamna in bagaget tidigare an 2 timmar i forvag. Jaha, bara att satta sig och vanta. Nar man sedan val fatt lamna sina vaskor ska man forsoka hitta in till security. Aldrig har jag val varit med om att man ska ga mellan diskarna for att komma till security. Kandes som det var personalgangen! Nar jag antligen trodde jag var framme blev jag stoppad och ombedd att placera min handvaska i mitt handbagages. Dessutom blev jag tvingad att kontrollvaga min vaska, men herregud nu fick jag nastan en brytning.
Jag kom i allafall igenom utan anmarkning, men mannen lyckades bli visiterad. Vi far val se om vi kommer pa planet.
Det blir mellanlandning i Paris och ca 2 timmars vantan pa planet till Kopenhamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar