tisdag 25 juni 2013

Paella



Det ska bli paella på årets byfest i St. Martin. Tack Madame för att du påverkade festkommitén. Jag önskade paella redan vid nyår, men då fanns det andra planer för vilken mat som skulle avnjutas. Tur att ni ändrade er. Paella brukar bli fantstiskt gott. Det ryktas också om  att det ska serveras svenska ostar från Halland. Fyll bilen M&L! och glöm inte paxa plats!

Undrar vilken sorts uppträdande det ska bli i år? En sommar var det brasilianska damer i glittertanga och jag garanterar att det sent ska glömmas. Fråga byns manliga invånare som knappast hämtat sig sedan dess. Det var en upplevelse utöver det vanliga lugna, tysta bylivet.

Innan byfest ska Mont Blanc rundas och packning pågår. Jag har packat om för tredje gången i dag, plockat bort, ändrat och lagt till. Har även varit hos min gamla hederliga massös och blivit behandlad. Tryckt ut alla muskelknutor och rättat till en del halvmesyrer. Bara jag inte blir förkyld efter behandlingen, vilket händer ibland. Dottern kommer från Oslo i morgon och är just det. Förkyld!
Det blir Fervex och sömn i morgon efter grillning hos systern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar