måndag 10 juni 2013

Tre veckor till start

Vandringen runt Mont Blanc börjar närma sig och jag börjar få panik. Vet jag vad jag gett mig in på? En del dagsturer är 10 timmar långa. Upp och ner!



I helgen har vi tränat på den nya Skåneleden. Vi startade vid Himmelstorpsgården och gick till Svanshall tor. Det är så vackert längs med kusten. På den sidan Kullahalvön är det klippigt och helt annorlunda natur än på Möllesidan. Vi hittade en liten hamn efter Arild som heter Böketoft, vilken jag inte ens visste fanns. Där låg ett hus och en hamn!
Träningsrundan tog bara 4 timmar så om jag försöker tänka att jag ska gå minst 4 timmar till kanske jag kan skönja smärtan jag kommer att ha i alla kroppsdelar. Efter jobbet i dag fick jag träningsnoja och for ut på stranden, sprang upp och ner för backen, hoppade upp och ner för alla bänkar och sprang upp och ner för trappstegen ner till stranden. Dessutom gick jag balansgång på allt möjligt.
I morgon blir det cykel till Ängelholm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar