torsdag 2 april 2015

Den största solen någonsin på prognoskartan

På väderkartan var det den största solen under hela veckan, men nog hade de glömt att tala om att det största molnet skulle täcka solen i dag.

Hallå solen, kom fram!
Det kommer att bli ett kort inlägg i dag. Receptionen har bara öppet en timma och nu är det en kvart kvar av tiden för internet. Jag hade turen att få låna hotellets hårfön och då fick jag gå tillbaka och fixa håret. Då försvann 10 minuter, men håret blev bra och jag blev glad. Ser bättre ut nu.
Eftersom vädret lovades bli veckans bästa så planerade vi in en lunch på någon av restaurangerna. Tänkte slå på stort. Visst vi åt på restaurang, men inomhus. För min del var det skönt. Mina fötter var som isbitar och behövde värme. Hittade ett bord närmast elementet och kunde tina upp mina frusna kroppsdelar.

Strumpor på tork
Mina extra strumpor i ryggsäcken kom till användning i dag. skönt att byta fuktiga mot torra.
Vi åt en fantastisk god lunch. Jag vet inte vad det var, men innehöll savoykål, bacon, potatis blandat med äggstaning.

Gott men dyrt
En dagens i backen kostar 16 euros. Lite väl dyrt för att bli en vana, men trevligt  i mellanåt. Annars duger min dubbelmacka.

Nu när skiddagen är till ända lättade molnen och solen tittar fram. Dags för promenad till byn.

2 kommentarer:

  1. Får önska en glad påsk!
    Här hemma skiner faktiskt solen och ska så göra även i morgon.

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk! I dag har solen visat sig från sin bästa sida hela dagen och denna sista skiddag blev den bästa.

    SvaraRadera