måndag 4 november 2019

Slut på semester

Nu är det slut på ledigheten och jag är åter hemma igen och redo för att arbeta i morgon bitti. Morgon i St. Martin med promenad i soluppgång och en cykeltur till affären vid hemkomst i ett kolsvart Viken. Det är enkelt att förflytta sig genom Europa när man åker omiljövänligt transportmedel som flyg även om jag bättrade på sista biten med både tåg och buss. Jag vet att det inte kompenserar flygturen.

Soluppgång tidig morgon
Det blev en tidig morgonpromenad - ja faktiskt den tidigaste hitills och faktiskt den första morgonen utan dimma. Helt klart och vindstilla, men kyligt.
I går kväll blev det helt plötsligt både regn och kraftig blåst och mannen tände brasan för att fjäska för frun eftersom det var sista kvällen på denna semestern. Han vill slippa höra när jag gnäller för att det är kallt, men det är inte många pinnar som behöver brinna för att värmen snart sprider sig i hela huset. Mysigt när vinden tjuter utanför.

En sista kväll med god mat framför brasan.
Annars gjorde vi inte många knop denna söndag i Allhelgontid. Jag läste min bok som fortsatt är på temat feelgood, jag jobbade lite på boken till mitt barnbarn som handlar om äventyr under 2019 och jag satt en stund på "bytanternas bänk" och njöt i solen innan vädret förändrades. En lugn och lite seg söndag. I alla fall lugnt när ravepartyts dunkande upphört på eftermiddagen. Nu vet vi ungefär var de håller till. Vi såg alla bilspåren i leran på en av vägarna som leder rakt ut i skogen. Hur kan man få ha ett party i skogen i 24 timmar med konstant dunkande?

Bok på gång.


Jag packade min väska i går och insåg att av mina 3 klänningar jag packat ner och tagit med mig har jag använt en. Det var ju ändå ganska bra. Däremot har jag använt mina 3 tröjor, tvättat och använt igen och har dessutom nytvättade med mig hem.
Dags att ta paus i bloggandet tills efter jul. Vi ses då!

God Jul


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar