söndag 7 april 2013

I väntans tider





Som vi har väntat på att George ska dyka upp och måla det sista som fattas sedan vår fasadrenoveringen. Renoveringen har varit färdig sedan 2011, men det fattades färg i fönstersmyg och dörrsmyg ( kallar man det smyg?) Jag ringde Madame i morse för att meddela att vi var lyckligt hemkomna i ett kallt Skåne och det var då hon talade om att George dykt upp och nu ska han slutföra sitt målningsarbete som är betalt sedan 2 år tillbaka. vi har väntat, pratat med byggmästaren, väntat, mailat, väntat och påminnt. Inget har hjälpt och halvårsvis har målaren befunnit sig utomlands. Dessutom är det inte vilken målare som helst utan en konstnärlig själ som målar bäst av alla.
Äntligen tror vi att arbetet ska bli slutfört. Det ser vi framemot.
Tålamod är något en svensk husägare i Frankrike måste vara utrustad med, vilket jag inte alltid har.
Själv lever jag efter mottot, varför skjuta upp något till morgondagen som kan utföras genast.

1 kommentar:

  1. Jeg sidder her og beundrer din smukke facade!, og tankerne flyver en tur over Verdons spektakulære landskab, samtidig med, at min praktiske sans siger mig, at den farve, der er så almindelig i Provence burde importeres til DK.
    Ikke for at kopiere stilen til DK, men for at førøge farvespektret, så udvalget bliver større.
    Så spørger jeg dig: Hvad hedder farven - og hvordan hvilket type maling er det?
    Ha en rigtig god sommer

    SvaraRadera