onsdag 8 januari 2014

Nu dör jag

När jag serverades denna huvudrätt på hotellet i Vars St.Marie tänkte jag nu dör jag.


Jag är absolut ingen vän av rött kött och funderade på hur jag skulle kunna lösa detta. Frågade mannen försynt om köttet skulle se ut så här och fick en BLICK tillbaka som sade allt. Ät! Och jag åt ALLT och var lyrisk efteråt. Vilken köttbit och vilken smak och vilken tur att jag inte började sjåpa mig och be om extra stektid. Det skulle lätt ha kunnat hänt att jag skämt ut mig och blivit ihågkommen som damen som förstörde hela varmrätten. Ibland är det tur att det inte finns val eller möjligheter att välja bort saker utan man är rätt och slätt tvungen att prova. Det gällde fler rätter vid vår vistelse. Vid sådana tillfällen får man möjligheten att äta sådant som man inte annars självmant beställt. Nu var det halvpension och färdig meny som ingick i boendet.  Vi hade också vårt eget vin som placerades i kylskåp över natten för att åter igen komma fram på vårt bord till andra dagens middag. Roligt med egen Icebag!

Ett gott rosevin som också övernattade.
Ett litet, men bra rum med balkong och stort fräscht badrum.


Vi hade en bra och trivsam vistelse mitt i byn väldigt nära liften och skiduthyrning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar