tisdag 25 mars 2014

Äntligen har vi kunnat se hela systemet

I dag öppnade sig molnen och vi har kunnat se alla backar. Mannen har ägnat sig åt pistvisning och jag har avverkat hela systemet. Vädret har varit på vår sida och sikten perfekt. Inte klar sol från molnfri himmel, men efter två dagar med tveksam sikt är allt bättre. Jag är nöjd och skidåkningen är helt perfekt. Länga härliga pister med superfin snö och mannen säger att jag åker bättre än någonsin. Kan det vara hyrskidorna. Jag funderar starkt på att köpe dem.

I morgon kanske jag slår till på ett par nya skidor. Ska testköra.
Efter dagens åkning gick vi en runda på byn. Det blev afterski, vykort och lite inköp av skinka hos slaktaren. Byn är jättemysig, lite som ett mini Chamonix.



I morgon är det jag som får gå upp och fixa med frukosten, Mannen har sin årliga bemärkelsdag och av någon underlig anledning firas den alltid i alperna. I år får jag sjunga och gratta själv. Paketen ligger och väntar.
Nu väntar risotto, äldsta dotterns paradrätt, Denna supergoda rätt som jag åt första gången när dottern var platschef i Champoluc och vi alla trängde ihop oss i hennes boende. Roliga minnen. Glad Påsk! Haha vilka roliga minnen.
Nu ser jag framemot risotto, rökt lax och en god Chablis.
I morgon håller vi tummarna för yngsta dottern. Blir det ett ja till jobbet?
De säger att det ska åska i morgon. Vi hoppas de har fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar