fredag 28 mars 2014

Vi hade i allafall tur med vädret

Valloire och franska alperna har bjudit på en härlig vecka.

Jag kan bara hålla med mannen att i det stora hela har vi haft bra väder om man räknar bort söndagen som var bedrövlig. I dag har himlen varit blå med solsken från tidig morgon tills nu när solen försvunnit ner bakom berget.

I god tid till liften.
Vi har lyckats ta oss runt i hela systemet från Valloire till Valmeniere och tillbaka igen. Det har blivit mycket filmande med go pro på mitt huvud. Nu kommer ni alla kära släktingar att bli tvungna att titta på skidfilm. Jättekul!

Mannen fixar med kameran.
Vi åt en tidig lunch, vilket i Frankrike är vid tolv. Det är perfekt att äta "svensk tid" för då är backarna helt tomma när vi ätit färdigt. Då är det dags för fransmännen att luncha och vi kan svischa ner för backarna nästan helt ensamma

God uppäten lasagne.
Det blev en mysig vecka i alperna och man är alltid lika tacksam när man lyckats ta sig ner sista åket med alla delar i behåll. Härlig sorbet åkning sista biten ner till byn och skidorna fungerade även på sorbet.

Mina nya kompisar.
Efter dusch och after ski på balkongen tog vi en promenad ner till byn och upptäckte att det var marknad. Så många ostar, korvar och skinkor har jag nog aldrig sett samtidigt. Det blev inköp av en ost, ojoj vad den blev dyr. Den kommer att räcka i flera veckor. Jag hittade även en present till min mamma, en rökt skinka. Du kan vara lugn mamma. Den är vaccumpckad och jag lovar ta väl hand om den tills leverans i Viken sker. Ni kära släktingar som nu roat er varje kväll med att läsa blogg inlägg får nog återgå till TV:n för nu blir det inte mycket mer på ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar