onsdag 30 juli 2014

Utloggad

Nu har jag loggat ut från Region Skåne, Labmedicin och Klinisk kemi. Kopplat om telefonen, hänvisning i outlook och skrivit ner mina aktuella lösenord. Av erfarenhet vet jag att hjärnan förtränger dessa under längre ledighet och när den ska återvända till jobbet är det tomt på lösenord.
Gårdagen firade vi min semester med middag på Hamnkrogen i Viken. Ännu en härlig kväll denna fantastiska sommar.

27 F, boskapsdelen?

Nu sitter jag på planet mot Nice. Placerad längst bak vid fönstret. Fin utsikt, men vet inte rintigt vad jag ser. Danmark eller kanske Tyskland.
Gissa var?

När jag gick genom planet till min plats sjöng Buffy låten som jag ständigt förknippar med Frankrike och semester. En känsla av ledighet infann sig.
Skivan med Buffy fick vi av familjen B:s äldsta dotter  när vi vid en tidigare semester skulle köra bil till France. Låtarna förknippas för evigt med semester.


Jäklar vilket liv här är ombord. Barn som skriker för full hals och alla är placerade runt mig. Längst bak i planet är kanske zonen för barnfamiljer och ensamma damer.

Kom med kaffet nu! Jag är sugen på min hembakade kanelbulle!
Har jag tur står amerikanskan på flygplatsen i Nice och kör mig tilm huset, men känner jag henne rätt blir det nog en utfärd på vägen till byn. Det ryktas om Biot. Där har jag aldrig varit så det kan bli kul. En affär att handla i hoppas jag också på annars blir det knäckebröd och vin till frukost.

1 kommentar:

  1. Får kolla upp Buffy, känner inte till henne. Trevlig semester!

    SvaraRadera