torsdag 7 maj 2015

I love Paris

Denna vackra stad. Jag är helt betagen och bara älskar denna stad. Det hade jag aldrig trott, men det känns som jag är i en film hela tiden. Eiffeltornet dyker upp bakom varje krök. Det är helt oförstligt att Meg Ryan kunde missa detta i filmen French kiss. Måste vara sånt som bara funkar på film.

Skymtar bakom varje hörn
I dag har stegräknaren varvat flera gånger. Vi har avverkat mer än 30 000 steg och promenerat i 11 timmar. Ja, vi har inte promenerat hela tiden utan det fanns tid för frukost, fika, lunch, paus med vin och paus med öl. Där i mellan var vi väldigt turistiska och besökte Trocadero, Eiffeltornet, åkte båt på Seine och promenerade hela Champs Elyseé upp till Triumfbågen. Detta tog hela dagen.

Frukost i Montparnasse
Mitten på Eiffeltornet 
Utsikt från Eiffeltornet
En av broarna över Seine
Ett glas vin vid kanten av Seine
Jag är så nöjd med min Paris resa hittills och hoppas på ännu mer i morgon. Mannen har ont i fötterna, men jag hoppas att fotcremen hjälper. Dags att vila kroppen inför morgon dagens promenader. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar