onsdag 6 maj 2015

mot Frankrike


mot Paris

Vi är i Frankrike igen, men denna gång besöker vi huvudstaden Paris. Lämnade Ängelholm direkt efter jobbet och tog tåget till Kastrup och vidare med Norwegian till Paris. Ja, jag fastnade så klart i security och fick stå där och se dum ut medan väskan skickades fram och tillbaka genom röntgen. Många tankar hinner passera och jag fundera på vad jag egentligen hade packat ner. De visade sig vara tandkräm. Tandkrämstuben var för stor. Den fick jag lämna för att passera. Det blev till att starta resan med att leta tandkräm på Kastrup. Flygturen gick bra och vi skymtade Eiffeltornet samtidigt som flygvärden välkomnade oss till Nice. Va! är vi i Nice? Inte oss emot men vi hade sett fram emot ett besök i Paris.
kolla noga! Eiffeltornet skymtar

När vi väl landat var det ett evigt tjatande om att vi skulle ut så fort som möjligt och det var  viktigt att vi rörde oss framåt i planet för att undvika att det tippade bakåt. Märkligt det har jag aldrig hört förut. Tippa bakåt? Effektivt sätt att få ut alla kvickt. Ingen ville vara kvar om det tippade. Vi tog bussen från Orly till Montparnasse. Enkelt och bra. Därefter promenerade vi med kartan i handen till hotellet. Allt är till belåtenhet. Efter ett glas vin är det nu dags att sova.

1 kommentar:

  1. Härligt med en Paris-resa! Och Montparnasse! Lustig uppmaning i planet bara. Eller olustig.

    SvaraRadera