måndag 18 september 2017

Frysen fylld, gräsmattan klippt och huset städat...

Ja, då har han gett sig av till sydligare breddgrader, mannen i mitt liv. Nu är jag arbetande gräsänka med fylld frys, klippt gräsmatta och näst intill städat hus.
 -Nu lilla frugan klarar du dig minst 6 veckor om det skulle behövas. - Ha, jag ska nog reda mig. Fick ju klippa kanterna till gräsmattan själv och i dag både tvättar jag och har tömt diskmaskinen. Skulle maten tryta så gör jag som min syster, går hem till mamma och äter.
Avfärden skedde tidigt i ottan. Strax innan 05 fick mannen skjuts till Knutpunkten för vidare färd med Bus4you till Kastrup. Frugan ställde upp som chaufför och intog frukost efter avsked med pusskalas. Att ta bussen till Kastrup är ett bra alternativ till tåget, vilket ibland kan ge en magont och nervösa besvär innan avfärd.
Mannen lämnade ett härligt Skåne för ett förhoppningssvis ännu varmare och skönare Provence.

Vackert i sensommar solen
Väl framme i byn och huset tog det inte många minuter förrän han fick sällskap av lilla Mystique.

Var har ni varit? Jag har väntat sååå
Nu väntar man med spänning på om det finns några nyheter från byn. Har Madame hört något från arkitekten eller har hon på franskt vis tagit en långpaus? Har Östersundsparet blivit husägare, eller är det strul och oklarheter som förföljer dem? Bor machetegrannen kvar eller har de flyttat till sitt  färdigrenoverade hus? Måtte katten hitta tillbaka.
Nu väntar man med spänning på skvaller och nyheter, men just nu verkar mannen vara out of reach. Men han är säkert i goda händer hos någon god människa som förser honom med vindruvs destillat.

2 kommentarer:

  1. Ha ha Karin, ja troligen går det ingen nöd på din man heller! Har just pratat med min som också är där nere på egen hand. Åker du inte ner alls denna gången?
    👋🏻Hej från Boel

    SvaraRadera