onsdag 20 september 2017

kvinnligt uppdrag åt mannen

I dag, onsdag är det marknad i St. Maximin och mannen for dit för att upptäcka att marknadsplatsen bytt plats. Istället för att hålla till som vanligt i centrum är marknaden tillfälligt placerad från Hyper U och ner mot centrum. Praktiskt när man ska parkera.

Ny placering och väldigt behagligt tomt.
Mannen fick uppdrag i dag. - Du måste köpa en blomma till köksfönstret och den ska gärna passa färgmässigt! Det kan inte se så trist och tomt ut. Detta är inget favorit uppdrag för mannen. Han fixar mycket, men blommor är inte hans starka sida. Det fanns en blomma på hela marknaden och den tog han. 3 euros och så var det fixat. En spännande utmaning för mannen och även för mig. Nu hade han sådan himla tur att den enda blomma som fanns var perfekt i färg till huset.

Jag är mer än nöjd
Nu har jag handlat nr 39 av Svensk Damtidning till Madame och är redo för avfärd efter jobbet för att få se denna blomma in real life. +20 grader, sol och vindstilla - ja vad mer kan man behöva? Kanske något gott att tugga på, ett glas vin och trevligt sällskap. Förutom mannen finns ju även Mystique att mysa med. Jag är redo. Hoppas nu bara Skånetrafiken gör sitt jobb och transporterar mig över bron för vidare avfärd mot Nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar