söndag 24 september 2017

Jag vill bara meddela...

Förmiddag vid floden. För övrigt var det inte så mycket folk som kunde kolla på mig och min bikini och mannen - ja, helt ärligt vet jag inte om han märkte något. 


Jag vill bara meddela att min senast inköpta bikini nu har visats upp på stranden vid Verdonfloden och den var till full belåtenhet ( i alla fall för mig själv). Funkade bra och täckte de delar som den var avsedd att täcka. Perfekt inköp på Frölunda center. Ni som inte tror att bikini finns för er kropp åk till affären Viktoria i Frölunda center och frossa i alla deras bikinidelar. Jag provade minst halva sortimentet och mannekängade runt i affären till yngsta dotterns minst sagt skeptiska min.

Underverket
Vi trotsade morgonens ännu tätare dimma och gav oss i väg med picnic, solmadrasser och var sin bok till St. Laurent du Verdon för att njuta i solen min sista Provencedag denna tur. Det var fortfarande lite kyligt när vi kom och jag låg med kofta och kjol på solmadrassen och njöt av Emma Hambergs senaste bok, men ju längre tiden gick ju mer kläder skalades av och plötsligt låg jag där och svettades i bikinin. + 27 grader! Man kan inte klaga.

Inte helt fel sista söndagen i september
En bok att rekommendera
Att läsa Emma Hambergs böcker om Smörkulla är som att placera sig i en värld av udda, knasiga, roliga och kärleksfulla människor. Det är relationsproblem i kubik och udda personer i varenda hörna, men samtidigt speglas livets bekymmer i denna lilla by. Här är pengar ingen stor del av livet för det saknas för de flesta men här finns allt annat. Vänskap, hjälpsamhet och jävlar anamma. Fortsätt skriva om Smörkulla, Emma! Jag vill veta hur det går för Tessan som nygift och Roland som blivit pappa på gamla dar och Flatan. Blir han en bra dagiskock?
It takes a village to rise a child!! Precis så är det.

Vi samlade D-vitaminer i nästan 4 timmar och hann med både fika, lunch och mellanmål. Goda, frasiga croissanter, rökt lax och vit nektarin. Smakade härligt!
Hur kan en vit nektarin smaka så gott? Söt och syrlig på samma gång.

Fruktstund
Nyhet i byn är att pizzabilen stannar till här på söndagar så i kväll slipper mannen kocka. Det blir pizza!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar