lördag 28 oktober 2017

Gör det själv

Innan avresa var jag tvungen att avboka min klipptid på grund av att arbetet kom i vägen. Nu fungerade utsikten dåligt och jag var tvungen att göra det själv i morse. Fram med saxen och korta luggen. Det blev inte helt hundra. Jag har full sikt men liknar Cleopatra. Nu går det inte att reparera utan jag får vänta på utväxt. Hu, vad jag ser ut. Blir absolut ingen bild på detta.
Men solen skiner, livet leker och det är 25 grader i solen.

Vacker vy

Morgonen bjöd på fantastisk soluppgång. Jag sov dåligt och gick ut i gryingen. Man vågar sig knappt ut innan soluppgång på grund av alla skjutglada män som kryper runt i buskarna och siktar på allt som rör sig.

utsikt från kyrkportalen
Denna semestern har vi tänkt försöka göra saker som vi inte brukar göra därför åkte vi på marknad i Brignoles i dag. Något annorlunda än St. Maximin och Aix. Det var ju samma blommor men klädutbudet var nytt. Det var första gången jag sett niqab på marknad, men klokt om man vill sälja.

Samma blomsterutbud överallt. Fransmännen älskar sin krysantemum.
Brignoles är ganska mysigt, men jag föredrar marknad på annat ställe. Torget är trevligt med många restauranger och caféer.





Efter lunch bestående av egenhändigt ihopbyggd korv med bröd och en kaffe med pain au chocolate efteråt stannade vi till vid affären för inköp.

Bästa lunchen för en korvoman. Tyvärr utan senap, men annars gottigottgott.
Frestande, men lite väl stor och framför allt för dyr. 419 Euros!
I morgon blir det ännu ett okänt utflyktsmål. Vandring på kullarna runt St. Maximin i Maria Magdalenas spår. Spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar