torsdag 26 oktober 2017

Hur man roar sig ensam

Att roa sig ensam på Kastrup är ganska enkelt. Först strosar man runt, kollar, vänder och klämmer på allt som kommer i ens väg. Det är krämer, solglasögon, tröjor, necessärer och en och annan julpryl från Bolighuset. Inköp? Ja en kräm för min kropp som jag inte kunde motstå. Doftar härligt och är mjuk och skön. Den blir bra att kunna använda under semestern. Till vardags är det doftfritt som gäller. Trist, men så är det i vårdsvängen.


När man tröttnat på att glo och börjar bli trött i fötterna då kan man avnjuta ett glas bubbel och något gott därtill. Skönt att bara sitta och studera människor som ilar fram och tillbaka. Det känns dessutom behagligt och bekvämt att som ensam kvinna sitta och dricka bubbel i baren på en flygplats. Det är absolut flirtfritt. Alla är på väg någonstans.



Norwegian är sena som vanligt och skyller i dag på en fågel som flög in i motorn. Mekanikern måste kolla och starten får vänta, men allt är ok och det är ändå viktigast. Vilken cirkus när alla ska ombord. Det är väskor, kläder och hetsiga människor i en enda röra. Allt fick inte plats i planet och en del fick lyftas ut och placeras i bagageutrymmet. Nu är vi i alla fall på väg mot Nice.

Ingen bra stämning


Tog tåget från jobbet i Ängelholm till Kastrup och fick sällskap av kollegor från sjukhuset. En var en ny bekantskap och när hon hörde att jag skulle till Provence så berättade hon att hon besökt Quinson där hon bott hos bekanta. Det är förvånande så ofta man stöter på människor som varit i den del av Provence där vi bor. Quinson passerar vi varje gång vi åker och badar och det var faktiskt där vi badade allra första gången 1995 när vi köpt huset.
Nu ser jag framemot att få träffa mannen. Det var ett tag sedan vi sågs. Ska bli mysigt med en sen kväll framför brasan med något gott på tallriken och ett glas vin.
Vi får väl se om jag tar mig ut på en morgonpromenad. Jag har absolut ingen hets. Det får bli som det blir. Ska försöka fylla på med bilder i morgon när jag träffar på ett snabbare internet och då kanske det samtidigt blir några nya inlägg.
Mannen har med besviken röst meddelat att någon ved har han fortfarande inte sett till. Arkitekten är fortfarande försvunnen, men trädgårdstolarna som vi köpte av kommunen i somras har plötsligt levererats. -jaja, plötsligt händer det!

2 kommentarer:

  1. Hej Karin,
    Så härligt att vara på väg igen- tror vi var med samma plan i september! Ja visst är det speciellt att befinna sig i "limbotid" på en flygplats! Skönt också i dessa MeToo-tider att det finns flirtfria zoner! Jag åker ner några dagar nästa vecka när det är lite skollov. Får åka ensam denna gången eftersom mannen jobbar. Har din man varit nere ensam sen sist? Finns ju fördelar med pensionärsliv...

    SvaraRadera
  2. Mannen har varit på plats senaste veckan och förberett för frugans ankomst.

    SvaraRadera