onsdag 25 oktober 2017

tjugosex grader

Ja, ni förstår kanske att jag inte pratar om temperaturen i Skåne. Vissserligen är det milt ute, men vinden och regnet går på tvärs och några 26 grader är vi inte i närheten av. Det är ju så klart mannen som levererar det ena sms:et efter det andra med väder rapport från Provence, men här hemifrån verkar det så overkligt att man inte kan oja sig eller vara avis för att vädret är bättre 200 mil här ifrån. Är inte 26 grader lite svettigt!

En härlig honungsbild
Medan mannen roat sig i Provence har jag varit i Stockholm och roat mig med Ledin, Helen Sjöholm och förkovrat mig i digitalisering, hälsosamma scheman och flexibel pensionsålder.
Kolla! Han pekar på mig.


Men mest av allt har jag hunnit gosa med barnbarnet. Helt plötsligt blir man pånyttfödd och bara studsar upp i ottan för att hinna byta blöja, mata och leka tittut och hoppas på att föräldrarna ska sova vidare så att man inte får konkurrens.

Morgonyoga, "Happybaby"
Väl hemma i Skåne igen är det dags för arbete men också dags att packa väskan inför avfärd mot Provence. Hur den nu ska packas med tanke på vädret. Det brukar ändå bli fel hur jag än gör. Nu struntar jag i lätta kläder och då blir det sol och bra väder och jag får svettas i jeans och för varm jacka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar