måndag 9 januari 2023

Mörkt, kyligt och blåsigt

Lämnade ett mörkt, kyligt och blåsigt St. Martin och kom till ett soligt och behagligt Nice.

Det är stor skillnad på temperatur och väder mellan en by i bergen och en stad vid Medelhavet. Ändå skulle jag inte vilja byta för mer än några timmar eller någon dag. Medelhavet är trevligt, men lugnet och tystnaden i byn är mer värt.


Mörkt och kyligt




Soligt, ljust och mer än dubbelt så hög temperatur. I dag väntas Nice nå 16 grader.

Är lite orolig för att sätta mig på planet bland alla dessa snörvlamde och hostande människor. Man önskar ju att de som är förkylda själv förstår att de ska använda munskydd. Men ack nej, jag som är frisk kommer att sitta där med mitt munskydd och hoppas på det bästa. Snälla låt mig inte få sitta vid det mest snörvlande danska gänget. Hamnade bredvid dem när jag fikade, men tog mitt kaffe och min croissant och flydde. 
Nu har jag hittat en egen soffa helt avsides och helt fräckt brett ut mina grejer över hela soffan. Vad kan jag göra?
Snart dags för boarding. A' bientot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar