fredag 26 juli 2013

Hemfärd

Gick upp klockan sex för att bli färdiga för en tidig avfärd. Att bli klar för att lämna huset tar alltid 2 timmar. Vi har aldrig klarat packning, upprymning, frukost och avsked på mindre två timmar och så var det även denna gång. Mannen packade bilen medan jag bäddade rent, städade och kastade det sista. När nästan allt var packat fick jag smyga ner min väska som jag glömt på övervåningen, men va i hel... kom den ifrån!


Fullpackat!
Det var mycket grejor att ta hem. All packning från vandringen, vin och en cykel. Vi lämnade byn vid halv nio. Ganska bra jobbat tycker jag. Kändes bra att åka. När avfärd närmar sig går jag runt som en äggasjuk höna och tycker att det är lika bra att åka därifrån. Sista dagarna är märkliga, men jag gillar att gå bort och äta avskedsmiddagar. Tack LoM, fantastiskt gott. Jag älskar pastasallad.


Tack familjen B, fisk äts det alldeles för lite av säger jag som är uppföd på sill och spätta.


Saknas bild på fisken, men två män bakom galler får duga. Lax och Dorad!
Avfärden hem gick igenom Schweiz och frun fick köra från Schweiz in i Tyskland, hej vad det gick.
Kom fram till Walldorf vid 18-tiden. Vädret var fantastiskt och det kändes härligt att få "löga" sig vid poolen innan det var dags för middag.



Vi promenerade in till byn Walldorf där vi avnjöt varsin god pasta med ett glas rött.


Restaurang Riviera i Walldorf
 Därefter var vi proppmätta och funderade på att ta denna bilen till hotellet, men insåg att vår packning aldrig skulle få plats så skit samma. Vad är en Lambourgini mot en Citroen. Nada!




Utanför hotellet hittade jag denna konstiga skylt:



Är det för tjocka fruar eller vad menas?
Efter frukost; vilken denna gång blev gratis för oss båda, lämnade vi Holiday Inn redan vid åtta tide. Det var min körsträcka och här följer lite bilder från autobahn, vilka jag givetvis inte tagit medan jag körde.


Hund på utfärd


Rapid (snabb) ? knappast här går det i max 10 km/h


Söt svensk semesterbil
Väl framme i Puttgarden har jag väl aldrig varit så nära Bordeshop som i dag. Kunde se hela lagret!


Nästan inne!
Vi ankom Viken vid halv nio. Sista körsträckan blev min, men det berodde främst på att mannen hade huvudvärk. Fick köra första och sista sträckan, Yeh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar