torsdag 18 juli 2013

Tålamodsprövande

Att försöka ladda ner bilder till sin blogg är tålamodsprövande och därför blir det inga. Överhuvudtaget har jag lite brist på tålamod när det gäller fransmännens omständliga beteende. Det är betalning med checkar, diskussioner i kassakön och ett icke stressat sätt som får mig ibland irriterad. Kanske är det mig som det är fel på.
Vi lämnade Cassis på eftermiddagen efter en härlig dag med sol och riktigt varma bad. Medelhavet är härligt när vatten temperaturen kommer upp till + 25 grader. Jag badade fler gånger än jag gjorde hela förra året hemma i Sverige, vilket i och för sig inte var svårt. Tog inte ett ända dopp i Öresund i fjol. Fick t.o.m med mannen att göra mig sällskap på stranden, vilket nog aldrig har hänt. Han tröttnade visserligen efter 2 timmar och tog sin bok och traskade i väg till skuggan i parken.

 När jag fått nog av sol och saltvatten lämnade vi denna lilla mysiga stad för att inhandla vin på varuhuset Auchan som ligger på hemvägen. Vi lastade varuvagnen full och for hemåt. På radion varnade de för halka vid Brignoles. Lite betänksam blir man när termometern visar +32, men himlen över bergen såg oroväckande svart ut. Väl hemma i byn hann vi precis bära in allt i huset innan regnet började vräka ner och åskan dundra.


Vi kurade ihop oss inomhus med tända ljus och en god middag. Riktigt mysigt. Det blev t.o.m film, bröllop i Italien, trevlig och samtidigt sorglig film.
I dag, torsdag blir det lite inköp och i kväll ska vi grilla lammstek med Madame.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar