lördag 28 december 2013

En märklig och annorlunda flygtur

Det blev en märklig flygtur när vi väl kom i väg efter 3 timmars försening.Det är första gången jag varit med om att köpemackorna tar slut ombord. Folk var vrålhungriga när vi väl fått starta efter att bytt plan. Vi som satt på rad 33 och 34 hade oturen att bli serverade allra sist och när flygvärdinnan kom till oss fanns det bara kycklingsallad kvar och de gav hon bort till ett äldre par framför mig. Blodsockret var oroväckande lågt på vissa passagerare. När jag fick mitt kaffe hade vi redan passerat Genua och det var ungefär 30 min till landning. Dagen hade varit lång för de flesta.  En timme inne i planet medan teknikerna felsökte, därefter utrymning och sedan väntan i gaten där vi var i princip inlåsta utan sittplatser till alla.

Dags att lämna planet. Sist av!
Den stackars markvärdinnan försökte under tiden ragga upp en buss för att transportera oss ut på plattan långt borta mot Öresund där ett nytt plan väntade.

Först på bussen

 Vid denna tidpunkt hade jag redan ätit ur min medhavda picnic.Min chokladdoppade fikonbulle slank ner innan utrymning och min skinkmacka var uppäten sedan tidigare. Efter vi fått gå ombord på det nya planet slank två prinskorvar ner. När äntligen mitt kaffe serverades njöt jag av min korvmacka. Clementinen jag hade i Longchamp väskan räddade mannens humör.
Vi kom ialla fall fram till Nice säkert. Tack för det SAS. Kaptenen slog nog hastighetsrekord. Nice bjöd på sol och värme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar