torsdag 5 november 2015

Vi är lyckligt lottade

Vi är lyckligt lottade som har möjligheten att tillbringa tid i Provence och njuta av soligt väder, god mat och varandras sällskap. I dag åkte vi till Aups, satt på torget och drack en god kopp kaffe och efter en promenad i denna lilla stad åkte vi vidare till Chateau de Berne och åt en fantastisk lunch.

Aups i förmiddagssolen
En god pizza till lunch
Jag vill gärna delge er morgonens vackra vy över olivlunden. 3 olika bilder tagna vid samma tidpunkt i morse.





Jag hann med lite fixande i går kväll fast jag lovat mig själv att ta ledigt, men det är ganska kul när man har tid och möjlighet. Bytte hyllpapper i mitt skåp.

Nöjd med mitt arbete
I morse när vi lämnade byn satt det en man i trädet. Det pågår årlig klippning av platanerna och då kommer ett gäng arborister och hänger i träden.
Sitter en man i trädet
Så här såg det ut när vi kom tillbaka
Vilken skillnad det blev och väldigt mycket ljusare.

Kvällen närmar sig och mörkret faller.



2 kommentarer:

  1. Så mysigt det ser ut! Ja visst är det ett privilegium att få vistas i Provence! Ljuset, värmen, de fina råvarorna...flög ni till Marseille eller Nice? Vi har goda vänner som driver pensionatet Bonjour Provence i Seillons source d'argens så där är vi ibland.
    Boel

    SvaraRadera
  2. Vi tog flyget till Nice. Till Marseille är det alltid byte i Paris. Kan man slippa den omvägen är det en fördel. St.Martin är nära Seillons och vi åker förbi varje gång vi lämnar byn,

    SvaraRadera