lördag 26 december 2015

Kaosartad packning

Nu är det lite eller kanske ganska mycket kaos i min hjärna. Jag tyckte jag planerat och organiserat packningen inför flygresan innan julfirandet norröver, men ack nu blev det allt lite kortslutning i hjärnkontoret.

Sickan, dotterns katt som varit inneboende hos oss i Viken flyttar till Tallkrogen

 Kom till Skåne vid tretiden efter julfirande i Tallkrogen. Försöker nu packa upp, tvätta och packa ner samtidigt utan att lyckas speciellt bra. Nu struntar jag i packningen och går på middag hos mamma istället. I morgon är det dags att flyga till Nice för att ta det "lugnt" en vecka i St.Martin, men det blir till att fortsätta packningen vid midnatt.
Uppstigning i ottan för att bli skjutsad till Kastrup med passet i högsta hugg.
 Hos mamma/mormor är de alltid full halabalo och även denna gång. När mannen börjar diskutera andlighet med systern är det lika bra att packa ihop och gå hem för lite vila. Systersonen blev gladast. Äntligen kan jag hänga på mina kompisar istället för att sitta här och bli mumifierad.

Torsk och lutfisk med vin hos mormor.
Alltid god mat, gott vin och väldigt hög ljudnivå när det är mormorsmiddag och så även denna annandag 2015. Mannen blev glad och stolt när systersonen förärade honom egenhändigt inköpta Kuba cigarrer. Ojojoj...där satt den.
Nu är det dags att knyta sig för att i morgon ta sig genom gränsen till France. Tur vi fått mail med påminnelse om passet. Annars kommer vi inte in i Frankrike. Ja, jag har inte fått något mail , men mannen. Är det skillnad på folk och folk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar