lördag 2 januari 2016

Muskalas

Vi gick upp glada i hågen och trodde vi skulle vittja musfällorna på död mus, men det har nog varit muskalas hela natten. Nu hade den lyckats äta både skinka och ost med livet i behåll.
Det är nog inte de bästa fällor vi fått tag på eller så är det en så liten och nätt mus att den inte löser ut fällan. Fick låna en hederlig gammal fälla i trä av Madame som vi laddat med ännu mer skinka. Ännu har inget hänt och halva dagen har förflutit. Spänningen är olidlig. Ska musen klara sig igenom hela vår semester. Minst lika spännande som bron, men jag hoppas inte på lika många avsnitt för musen MÅSTE dö senast måndag morgon.
Dagens väder är allt annat än fantastiskt. Molnen tangerar hustaken.

Äntligen fick jag ut mannen.
Efter mycket möda och stort besvär fick jag till slut upp mannen ur soffan och ut. Vi hade planerat en tur till marknaden i Aups men dagens regnväder hindrade oss. Istället bestämde vi oss för en tur till Manosque precis som om det skulle bli bättre.
Bybar
Det blev croissant och kaffe på baren och en kort runda på Monoprix och därefter en biltur genom landskapet. Helt plötsligt var vi tillbaka i Manosque igen. Hur gick nu detta till?
Vi hittade fina vingårdar och trevliga byar, men allt var lunchstängt. Lika bra att köra hem igen. Så nu har vi ätit sen lunch och jag har skördat oliver. Ska testa inläggning.
test
Nu ösregnar det på min dator. Slut för i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar