lördag 1 november 2014

Teflonminne

Äntligen har vi ännu en gång landat i Nice och min favoritflygplats. Hela flygplatsen och omgivningen signalerar livskvalitet. Sol, palmer och Medelhavet.


Ganska snart efter att vi hämtat ut bilen från biluthyrningen så upptäcker jag att vi har missat att ta med oss motorvägsbizzen. Detta är inte första gången och vi hade planerat att göra någon slags checklista inför avfärd för att förhindra detta, man ack nej. Inte långt efter upptäckten av avsaknad bizz kommer jag på att solglasögon kanske hade varit bra. Ja, var ligger de? Hemma. Jag kan också meddela att som vanligt är min klädsel helt åt skogen. Det är +20 grader och vindstilla.
Avsaknad av bizz, solglasögon och fel klädsel! Är det dags att boka besök hos mina kolleger på Minnesmottagningen eller är det Region Skåne som gör att fokus är på fel ställe.



Kassörskan i Hyper U

Vi handlade på vägen upp till byn. Här kan man fira Halloween. Kanske något för Maxi i Helsingborg.

Hoppborg 2 m från fönstret


När vi kom fram till huset och öppnar fönsterluckorna upptäcker vi en hoppborg och hela byns barn och föräldrar hoppandes i borgen. Halloweenös!

Nu är jag helt chockad. Medan jag sitter här och bloggar kommer det en bil och backar ner amerikanskans kruka. Hon stiger ur och säger je suis desole. Självklart tror jag att hon ska stanna och fixa detta, men hon tar bilen och kör.
Här kommer beviset.


Dam i Peugot med två katter och från region 62

Nu jäklar!

1 kommentar:

  1. Hej
    Var får man tag i en motorvägsbizz?. Skall köra genom Frankrike i vår.
    Mvh per gahnstrom@telia.com

    SvaraRadera