tisdag 4 november 2014

Tusenlapparna far hit och dit..

Gårdagen började på IKEA och jakten på köksinredning. Det blev skåpsstommar, spishäll, ugn och vask.

Mannen planerar packningen
Det blev en hel del huvudbry över hur allt skulle få plats, men det gick bra. Mannen är duktig på logistik och packning även om vi i familjen retar honom för just detta.

Tur v hade en stor bil. Även ugnen fick plats 
Det blev lunch på IKEA. Damen på restaurangen frågade om jag ville ha en normal portion med köttbullar. -Ja, tack svarade jag. Jag kan lova er att jag blev mätt även om mannen åt 5 av mina köttbullar. Det var bud på sängavdelningen och en tupplur.

 
Nätt liten portion, men var är lingonen, potatisen och såsen? Inget är heligt längre.





Efter IKEA for vi hem, packade ur och hann med en kopp kaffe med amerikanskan som just anlänt byn. Därefter for vi i väg mot Manosque för att fixa en kamin.

Inköpt
I dag, tisdag är vädret bedrövligt. Regnet öser ner och det åskar från och till. Vi ska inspektera dockhuset för att kolla att det håller tätt. Det kunde inte bli en bättre dag för det uppdraget. Vi håller tummarna och skickar rapport på sms.

Dagens väder
Nu är jag säkert idiotförklarad i hela byn. Sitter under golfparaplyet på amerikanskans trappa ( damen är inte hemma) och bloggar medan regnet ännu en gång tilltar i styrka. Tur jag har starka lårmuskler. Att hålla paraplyet med låren kräver sin kvinna. Pilates är bra.

Dags att gå inomhus och sätta sig framför brasan

1 kommentar:

  1. Funkar tydligen med IKEA:s köttbullar även i Frankrike. Gött.

    SvaraRadera