lördag 29 oktober 2016

Städning, städning och lite promenad

I dag har vi inte gjort många knop. Det är städning, städning och packning på schemat. En lugn dag med solsken. Vilket väder vi har, vindstilla och sol från en klarblå himmel med temperatur runt 20 grader. Vi tog en tur till Rians för att shoppa tändpinnar och fika. Äntligen fick jag njuta av de godaste och frasigaste croissanter.

Härligt frasig croissant
Efter lunch drog jag ut mannen på en tur. Jag har varje morgon sett en väg som jag funderat på vart den går och nu vet jag. Den går ingenstans! Jo en bit ut i naturen och slutar sedan i en återvändsgränd där vägen är privat. typiskt franskt. Privé !!
Vi tog som vanligt en genväg och hamnade på åkern med färska vildsvinsspår.

Färska spår efter klövar
Det blev en promenad med alldeles för få steg. Inte ens 10 000. Nu får jag gå runt i byn för att uppnå det dagliga målet.



Vacker by i vacker omgivning
Nu säger jag bara à bientôt en decembre. Dags att promenera de 700 steg som saknas till dagens mål. Därefter väntar fisksoppa, krutonger och en vit bourgogne. Jag kommer att sakna lilla Mystique.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar