torsdag 6 juni 2024

6 juni



I dag är det den 6 juni och Sveriges nationaldag. Dessutom är det 80 år sedan landstigningen i Normandie. Sverige firar sin flagga och sitt land och många fransmän uppmärksammar den här dagen och minns. Måtte vi inte skapa fler eländiga dagar då vi ska minnas död och förlust. Glöm inte gå och rösta på söndag! Vi kommer nog inte lyckas att ta oss hem och hinna rösta innan 21.00, vilket känns trist. Trodde kanske att det skulle fungerat att förtidsrösta, men inte ens det. 

Mot Varages

Ingen vind, nerförsbacke i alla fall till Varages och en perfekt temperatur. En perfekt cykeldag. 

Vi valde vägen mot Rians, men tog av över bergen mot Esparron. En tur på lite mer än 3 mil.

Vi hann precis hem innan hantverkaren kom på besök för att prata grind och nytt avlopp. Jag är så tacksam för den mannen och allt han jobb han gör på bästa sätt.

Jag tycker nästan jag överträffade mig själv när jag lyckades slänga ihop denna sallad av vad som fanns i kylen.


Lunch i trädgården, tvätta och bädda rent, plocka undan och packa. Ja det mesta är fixat så i morgon hinner vi med en cykeltur innan vi ska till tippen, handla några småsaker och städa. Det blir middag på Bistron i morgon, vilket underlättar logistiken.

Dagen har bjudit på en riktigt fin sommardag. Sol från en klarblå himmel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar