lördag 1 juni 2024

Pang...

Himlen är aldrig så blå som efter en rejält blåsig dag


Här sitter jag i godan ro och läser i trädgården när mannen öppnar balkongdörren och säger - det är alldeles svart på himlen bakom huset. Pang så small det! Åska! Bara att skynda sig, packa i hop och ge sig in.

I dag har jag målat 2 lavendelblå pallar från 1996 svarta och hoppas att de ska klara sig utan att bli regnvåta. Har placerat dem i grannens oanvända grotta.

Som vanligt är jag en usel målare, men de blir så bra det kan med de förutsättningar som finns. Tror inte svärsonen kommer ihåg att notera allt som svärmodern kladdat på. Nu blir de svarta och jag är nöjd. I morgon blir det en andra strykning. 

Nymålade pallar i bakgrunden uppställda på trädgårdsmöblerna. Möblerna är våra eller tidigare Madames, men "grottan" är grannens. Dock bor det ingen i grannhuset så vi utökar konstant vårt revir.

På förmiddagen tog vi en tur till marknaden i Aups, strosade runt inhandlade lite oliver, körsbär och 2 sarronger. En till varje dotter.

Vacker utsikt från parkeringen över Aups



Aups är alltid värt ett besök och just nu är det lagom med folk. Mitt i sommaren kan det vara för mycket folk och för varmt.

Härligt söta och goda körsbär

Vad är detta?

Nu sitter vi båda här inomhus och väntar på att det ska braka loss. Mannen löser korsord och jag läser när jag inte som nu bloggar. Det blev så mörkt att vi har fått tända. - Snälla, braka loss nu så vi kan gå ut i trädgården igen och kanske kunna äta utomhus senare i kväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar