onsdag 5 juni 2024

Vädret är knepigt

 

Ska vi äta inne eller ute?


Ska vi duka inne eller ute? Det är in och ut med tallrikar, glas och bestick. Så tror man att det blir en solig och fin kväll, men då dyker det upp ett kolsvart moln som hotar utekvällen. In med allt igen och då försvinner molnet och ut igen med allt. Så höll vi på i går kväll, men till slut lyckades vi sitta ute hela måltiden. 

Vi avslutade kvällen med en promenad runt byn och sen var det godnatt.

21.07, solnedgång

I dag blev det ett kort besök på marknaden i St.Maximin de Saint Baume, men först var vi på vingården St. Hilaire för inköp av vin för att ta med hem. De tillverkar mitt absoluta favorit rosévin, Oppidum.

St. Hilaire

Köpte en flaska av deras egenodlade olivolja som damen själv buteljerat och korkat i går. Kändes som ett bra val av olivolja. Ska bli spännande att smaka.

Kanske tänkte de att färgerna ska symbolisera vinranka och druvor. Väldigt originellt färgval, men lite kul.

I eftermiddag har trädgården varit min bäste kompis. Solstol, bok och parasoll.

Funderar på mina blommor. Ska de torka och dö när vi lämnar eller ska jag satsa på att gräva ner dem och hoppas på att det faller regn lite då och då. Usch, jag vill inte att de ska dö. De är så fina. 

Mina fina pelargoner

Vi har bunkrat med kattmat och hoppas att katten ska klara sig över sommaren. En snäll dam i byn förbarmar sig över katten och ger den mat. Träffade kattens ägare i går, men hon verkade inte bry sig ett dugg om Mystique när jag berättade att hon var hos oss. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar