söndag 2 juni 2024

I dag har jag inte mycket att leverera

 Nä, i dag blir det ett kort inlägg. Vi undvek cykeltur eftersom det hotades med regn, hagel och åska redan vid lunchtid. Istället bestämde vi oss för att åka och köpa vin, men när vi kom dit var vingården stängd.

 - Jaha, det blev fika istället och en runda i St.Maximin. Det är inte ofta vi besöker staden när det inte är marknad och aldrig på en söndag.

Vet inte varför det var altare på flera platser i staden. Smyckade med blommor och bröd.


Gågatan är trevligare utan marknad

Det var väldigt mycket folk ute denna söndagsförmiddag. Många som träffas på de olika barerna, tar sig ett glas eller en kaffe.

Vi åkte hem efter vår fika utan att ha uträttat det vi skulle, men vadå? Det får bli en annan dag.


Vi såg fronten med ovädret närma sig och vi hoppades hinna hem

Väl hemma kunde vi inte låta bli att ta en promenad upp till utsiktsplatsen för att kolla.

Åskan dundrade över grannbyn och vi kände oss jagade när vi gick hemåt

Inget hände och jag gick ner i trädgården för att läsa. Sen tröttnade jag på det och fixade lite lunch och därefter kom en regnskur. 

Jag blir rastlös av vädret
Lika bra att sortera i lådor och skåp som jag skjutit framför mig väldigt länge. Gör det nu! - Jaja

Ut med allt som jag samlat på mig under många år. Nu blir det till återvinningen.

Sorterade ut i bland mina böcker. Mannens vågar jag inte ge mig på. Han undrade förresten vad jag höll på med. Själv är han aldrig rastlös utan sitter där lungt och stilla i soffan och läser medan jag donar.

Den enda gång mannen blir lite stressad eller pressad är när hans middagsplaner går överstyr. Hur ofta hör vi inte - nä, nu måste jag sätta på potatisen eller nu måste jag fixa grillen. Vi andra tittar oftast på varandra och undra, NU - varför då?

Men vi, jag och hela familjen är tacksamma över hans intresse att se till att allas blodsocker hålls i chack.

Nu sade han det - om jag skulle ta och koka päror. 🤣🤣


2 kommentarer:

  1. Tack för alltid trevliga inlägg! Så fina bilder från marknaden i Aups. Dit blev jag sugen på att åka. Det får bli i september, kanske med elcyklarna där bak på bilen. Nu är vi hemma i Åhus där vi för första gången på sex år har eget boende!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aups är värt ett besök. Alltid trevligt. September blir perfekt. Åhus = Absolut 🤣

      Radera