fredag 7 juni 2024

Sista dagen

Det blev inte riktigt som jag tänkt i dag. När jag vaknade var jag inte alls sugen på att ge mig ut och cykla. Hade inte ro till det denna sista dag. Istället blev det en promenad, städning och en tur till tippen. 

Det är en fin dag med sol och värme. Just nu ser trädgården väldigt trist ut när allt är bortplockat och jag vill inte åka hem samtidigt som jag längtar hem.

Trist, men tyvärr nödvändigt

Längtar efter att äntligen få träffa båda mina döttrar och alla mina barnbarn, samtidigt! Längtar efter mitt växthus och resten av min familj samtidigt som det just nu är väldigt behagligt att ligga här i solstolen. 

Mannen grymtar om packningen och allt som ska få plats. Han började redan innan han stigit ur sängen, men lugnar ner sig när han fick börja packa en del saker i bilen.


Han är grym på att packa och det har aldrig hänt att allt inte får plats

Han pratar dock redan om hur stor nästa bil ska vara. Okej, men denna räcker mer än väl. Tänk när vi hade en 2 dörrars golf och åkte runt i Europa på semester. Dottern var liten och vi hade både resesäng och vagn med oss. Inga problem.

Snart dags att ge sig in, duscha och klä på sig. Det sista får packas i morgon. Kattmat är lämnat till snälla R som ser till att Mystique överlever. Hoppas även någon förbarmar sig över mina blommor.


Snälla, överlev

Kanske blir det ett inlägg i morgon. Vi får se hur hur det går längs vägen upp genom Schweiz till Walldorf i Tyskland för övernattning. Vägarna genom Frankrike och Schweiz brukar fungera bra, men sen kommer tyska Autobahn som tyvärr bara blir värre och värre med alla lastbilar.

 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar