torsdag 5 september 2024

Mörkt över byn

 I går var det mörka moln över byn och det varnades för skyfall, hagel, åska och strömavbrott. Vi var alla beredda med ficklampor och stearinljus för vad som skulle komma.

Mörka moln över byn

Visst regnade det och visst blixtrade det, men inte värre än ett vanligt regnoväder. Vi är tacksamma över att vi inte blev värre drabbade.

Morgonen var därefter, molnig och dimmig.

Dimmigt på vägen 


Just nu är solen tillbaka och jag har tagit plats i solstolen för en stunds avkoppling efter dagens utfärd.

Sol och blå himmel igen

Förmiddagen var höstlik och ganska trist och vi bestämde tillsammans med amerikanskan att en fika i grannbyn nog behövdes. Sagt och gjort och vi for i väg. Temperaturen var sådan att det behövdes tröja eller jeansjacka och det var lite kyligt vid fikat i La Verdiere.

10 poängare i croissant testet. Bäst i test!

När kaffet var uppdrucket bestämde vi oss för att fortsätta utfärden till Manosque och 5 timmar senare var vi åter hemma.


Manosque visade sig från sin bästa sida.
Vi var i många olika affärer, letade efter en scanner och helt plötsligt var jag i en affär med kakel. Nu har jag hittat mitt nya kakel till badrummet!

Snyggt italienskt grönt kakel
Nu ska jag bara övertyga mannen om att vi behöver en liten uppfräschning i badrummet. Fortsättning följer...

I morgon blir det ön Port Cros och heldagsutfärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar