söndag 8 september 2024

Regn, regn och regn

 I dag händer det inte mycket. Det har regnat konstant sedan morgonen. Gick min promenad lite senare än vanligt. Regnet hann i fatt mig vid lekplatsen( halva rundan) och jag fick springa sista biten upp till huset. Svettig blev jag i alla fall.

Grått över byn

Regn, regn och regn

Vad gör vi? Stickar, läser, packar och dricker kaffe med tända ljus.

Besöket på byns Bistro i går kväll blev en trevlig tillställning med överraskande god mat. Det serverades Carbonara som var väldigt god. Kvällen var ljum och vi kunde sitta ute och njuta av solnedgång och en väderfront som var på väg in.

Skål

Efterrätten var också en överraskning, glass med timjansmak gjord på getmjölk, Farigoul likör på timjan och en espresso

Detta är min absoluta favoritglass men kombinationen serverad så här var en nyhet. Gott!

Väderfront på väg mot oss

Nu är det ett litet uppehåll i regnet och jag ska passa på att gå ner i caven och hämta upp en del saker. I morgon lovas åter sol och fint väder. Då blir det tvätt, städ och en stund i solstolen. Allt ska åter på sin plats innan hemresan. 

Att måla naglarna är också en bra aktivitet när det regnar.

Jag hann inte ut. Nu vräker det ner igen. Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar