måndag 4 april 2016

Äntligen kom solstolen fram

Solen tittade fram en kort stund under eftermiddagen och det kändes lyxigt att hämta sin bok och luta sig tillbaka i solstolen om än en kort stund.
Morgonen var disig och lite kylig när jag gick på promenad. Mystique kom som ett skott när jag öppnade dörren och fick lyftas ut när vi skulle åka för att handla.

En disig morgon
Kattmat till vår inneboende stod på inköpslistan och hon kom i full fart när vi kom tillbaka. Givetvis blev hon bjuden på härligt goda torrisar. Därefter har katten vilat på köksstolen utan att röra en fena medan den förkylda maken har legat på soffan drogad av Fervex. Själv njöt jag i trädgården.
Mysigt fikaställe i St. Maximin
 Vi hann med en fika på ortens bar mellan apoteksinköp och matinköp. Gott kaffe och medhavda croissanter.

Kaffe när det är som bäst.
Den här roliga skylten hittade vi utanför mataffären i Rians. Vilken julservice kan man få?

Till och med en tomte på bilden. Hohoho..
Oliverna som jag plockade i trädgården i januari och lade in efter recept såg något konstiga ut och inte speciellt frestande. Vi vågade inte smaka även om de såg ganska okej ut under det mögliga täcket.

Ätbart
Mår mannen bättre i morgon, vilket jag hoppas så blir det utfärd till Aix en Provence. Först måste banken besökas för att lösa ut ett nytt Mastercard inför shopping.

2 kommentarer:

  1. Hej Karin! Kul att läsa om era frankrikesysslor! Hej från Boel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Passa på Boel. Snart är det slut och vardagen hemma i Skåne tar vid. Vi har haft några härliga dagar och hoppas på några till./Karin

      Radera