fredag 8 april 2016

Det var tungt att lämna

Att lämna byn och lilla Mystique var tungt. Hon ville hela tiden smita in och jag var orolig lång tid efter att vi lämnat byn att jag på något sätt lyckats låsa in henne.

Lämna mig inte, snälla!
Fick ringa till amerikanskan och be henne gå ner och kolla i trädgården så att katten verkligen var ute. Självklart var hon det!!
Bilfärden från byn i Frankrike till outlet i Metzingen tog 12 timmar, vilket vi inte hade räknat med. Jag körde från Grenoble till mitten av Schweiz och det gick hur smidigt och snabbt som helst. Mannen tog över ratten och vips var det kö i flera timmar. Undvik Zurich, det var helt sjukt med trafik. Vi anlände outleten 19.59. Det första jag såg när vi körde in på outleten var när de stängde Ralph Lauren butiken. Jag som hade sett fram emot någon timma på outlet innan middag, men det blev fönstershopping i mörkret efter maten. Fick gå ensam. Mannen vägrade. Det var lite skumt att gå runt i ett dött outlet. Jag höll extra hårt i mina tillhörigheter.

Mörkt och puget
Vilken håla Metzingen är när alla butiker stängt. Helt dött!
Varför satsar inte Höganäs på något liknande. Börja outleten efter Saluhallen och bygg affärer hela vägen till Ittala. Ett tips från coachen!

1 kommentar: