lördag 25 juni 2016

Midsommar avklarad

Semestern har börjat för mig som inte är pensionär och vad det ska kallas för äkta hälften diskuteras men jag vet inte riktigt. Han är bara ledig! Hela tiden!
Midsommar är avklarad och packningen inför avresa färdig. Ja, eller nästan. Det är väl några kvinnliga attribut som återstår att packas. Som vanligt enligt mannen.

På väg till midsommarfirande med tårta, kaffe och filt

 En av de varmaste midsommaraftnar på mannaminne
Jag kan inte minnas när det senast var en sådan varm och skön midsommar. Inte en enda regndroppe i sikte. Det var så varmt så folk gick hem från dansen. + 29 grader i skuggan.
Kvällen blev desto skönare. En härlig kväll för sill, potatis och tillbehör.

Dukat för sill
Det gick att njuta långt in på kvällen
Allt är förberett för avfärd. Trädgård, växter och våra inneboende är försedda med mat så de klarar sig.

Bilen lastad med 2x cykel
Mannen har tagit ut satsdelarna ur kartan och memorerat vägen. Känns bra att ha både mekaniker och kartläsare med sig under de 75 mil som ligger framför oss.

Vilka vägar blir bäst?
Jag förväntar mig internet på alla boenden för att kunna delge er hur vi tar oss fram, men jag är som vanligt lite skeptisk till fransmännens genorositet när det gäller wifi. Vi får se, men jag gör vad jag kan för att oroliga släktingar ska sova gott om natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar