torsdag 14 juni 2012

Middag hos syster




Systern och hennes familj bjöd oss på "inför semestern" middag. Det blev grillat, vin och amerikanska droger. Nu låter det mycket värre än vad verkligheten var, men mannens något tilltufsade hälsa behöver förbättras och min kära syster som för övrigt är en legitimerad sådan plockar som alltid fram det mest spektakulära medikamenter som hon hittat på något "receptfritt" försäljningsställe. Denna gången några förfärligt blå tabletter som garanterat hjälper för allt från sömnproblem, förkylning och flygrädsla. Mannen är som vanligt positivt inställd till alla möjliga kurer för att bli lika alert som vanligt. Han provar gärna allt från konjak, suspekta tabletter till olika sorters nässpray. Själv är jag legitimerad i en annan yrkeskategori och tror mer på kontrollerade och kvalitetssäkrade hjälpmedel. Vi är yrkesskadade på olika vis i vår familj! Tabletterna är inköpta på vanligt varuhus i USA under systerns boende "over there", men efter att ha lyssnat till svågerns berättelse när han tog 2 stycken och satt och höll sig i skrivbordet halva dagen för att inte ramla omkull av yrsel är jag tveksam till att överhuvudtaget inta okända preparat. Mannen sover redan utan att ha tagit av pillerna och jag hoppas att han mår bättre när han vaknar och låter de läskiga blå sakerna ligga kvar på diskbänken. Dottern och jag kanske ändå måste förberedaoss mentalt på att inta Autobahn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar