onsdag 27 juni 2012

Vad ska man välja..


Just nu är problemet vilken solskyddsfaktor man ska välja. Jag började med faktor 20 och gick därefter över till 10. I dag blev det bara faktor 7. Vilket i-landsproblem! Jag förstår av allt prat vi hör hemifrån att alla skåningar inte behöver ägna en endaste tanke åt solskyddsfaktor. Även om det inte hjälper så tänker vi på er.


Sovrummet är färdigmålat till 99% och det har t.o.m blivit väggbokstäver. Jättefint.


Mannen har också monterat den egenhändigt fotograferade bilden av frun. Den är nu insatt i ramen vi köpte på loppis i Dijon. Mannen är riktigt händig när han vill annars så tycker jag nog han börjar tröttna och morra på alla projekt, men herregud. Detta huset är ett projekt från 1995 och kommer att vara så tills vi flyttar till Villeneuvellobet (stavas det så). På tal om den orten så skulle vi åka dit och titta på dessa fascinerade hus efter att vi lämnat dottern på flygplatsen förra veckan. Det blev protester redan vid avfarten, vad skulle vi där och göra? Fel avfart, mycket trafik och ingenstans att stanna. Mannens tålamod tröt innan jag ens hann se husen.
Precis så här mycket hann jag se av husen och det ska tilläggas att det är genom bilrutan. Swisch så var vi ute på A8:an igen och på väg hem. Det lär väl ändå dröja tills jag sparat ihop till insatsen till en av de lägenheter som intresserar mig, en så där 6-8 miljoner.

Vi har nya projekt på gång och har redan köpt färg till rummet på bottenvåningen. Barnens rum. Det blir samma lavendelblå färg som det har varit i huset sedan flera hundra år tillbaka. Den färgen som det fanns fragment av när vi köpte huset. Känns bra att bevara en del av husets historia. Dagens projekt har varit morgonpromenad, marknad, montera nytt toalock, äta lunch, läsa bok, fika, måla bokhylla, betala till lördagens byfest och nu blogga.
Mellan alla projekt blir det också lite annat.
Tack A för ditt internet. Jag sitter i din säng och bloggar nu. Är så trött på alla wifi som bara fungerar då och då. Nu är klockan snart 19.00 och ute är det ca 30 grader. Nu börjar det svalna och bli ganska behagligt. Vi ser framemot en kväll i trädgården med något gott grillat och ett glas svalt rosé.
Mannen har i dag för första gången i historien köpt ett par badshorts. Denna händelse kommer att uppmärksammas framöver. Håll ut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar