måndag 25 juni 2012

Midsommarafton i St.Martin

Vi hittade blåklint på vägen till Cassis. Det var så mycket svensk midsommar det kan bli i Provence. Cassis var som vanligt härligt. Det var marknad denna fredags förmiddag. Anledningen till att vi åkte till Cassis ännu en gång varför att byta eller lämna tillbaka en kläning som jag inköpt vid förra besöket. Den var väldigt snygg, men jag kände mig bucklig och obekväm.

 På vägen hem från Cassis besökte vi Ravel. En trevlig keramikverstad med gamla anor. Lite nya skålar blev det. Mamma var inte på shoppinghunör. Hon ville hellre ha en staty till uterummet. Tyvärr fanns här inga statyer!
Kvällen tillbringade vi på Bistron i byn. Det var en härlig kväll förutom fluginvasionen när vår mat kom på bordet. Just nu är det ovanligt mycket flugor och vi gör allt för att skicka dem dit de passar bäst. Sälla jaktmarkerna! Vi dödar flugor på löpande band. På Bistron serverades det Aioli, vilket jag tycker är jättegott. Kanske inte min mammas favoriträtt, men hon överlevde kvällen iallafall. Vinet var desto godare.
Mamma och Roger har lämnat byn och är redan hemma i Viken igen. De hann med ett besök på Bordershop också. Hade de inte vin så det räckte ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar