måndag 18 juni 2012

Vi är framme


Vi kom äntligen fram till värmen från kylan i Viken. Här är det +30 grader i skugga, vilket är svårt för en skånsk kropp att klara av. Från +13 till 33(i solen), hujedamej.....jag börjar känna mig som en slimefigur. Svettigt överallt!
Resan ner genom Europa gick bra, mannen var inte på långa vägar okej. Jag fick köra 3 gånger, vilket innebär 20% av resans totala längd och det är mitt personrekord. Det kom stundatals underliga ljud från dotterns mun när jag gjorde omkörningar i 130 km/h, mannen tog på sig ögonbindel och försökte sova. Själv var jag mer än nöjd med min insats, men I hate the Kasselhills. Alla bilar kör huller om buller!
Övernattningen i Walldorf var perfekt, vi drack ett glas svalt vin på terassen innan vi gick till den italienska restaurangen inne i byn. Hela byn var pyntat till festlighet med mat, vin och lotteristånd. Vi har fortfarande ingen aning vad som firades. Trevlig by, Walldorf. Vi somnade gott och vaknade utvilade och jag äntrade ratten ännu en gång. Herregud jag börjar vi riktigt bra på detta.
Kom fram till byn ganska sent och då blev det grillat i trädgården. Härligt väder på kvällskvisten. Söndagen ägnades åt tvätt, trädgårdsarbete och städning. Trädgården blev så fin och vi har fått vår trappa omgjord så nu kan man balansera nerför med vinflaskorna utan att bryta nacken av sig.
I dag ,måndag har vi varit på marknad i Forcalquier. Där träffade vi Mamma och R som har färdats genom Europa i 2 dagar. Det är en fantastiskt trevlig marknad. Lite långt att köra, men väl värt ett besök. Man tröttnat emellanåt på de vanliga marknaderna som ligger runt omkring.
Vi har nu handlat till kvällens middag och Mamma och R är installerade i caven. Där är det härligt svalt. Mamma njuter av att kunna ligga på soffan där inne.
I morgon åker vi till havet och bränner fläsket. Vi använder solskyddsfaktor 20 och solar under parasollet. I morgon är det dags att släppa ut hela kroppen i solen vid Medelhavet. Det gäller att vara försiktig speciellt för alla oss som redan har klippkort på hudmottagningen.
I morgon är det fotboll. Vi hejar på Sverige eller Frankrike, vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar