lördag 13 december 2014

Åhhh...........så glad jag blev

På väg till jobbet med Pågatåget kunde jag inte hålla min glädje inombords utan utryckte min överraskning högt och ljudligt i hela tågvagnen.
Åhhh....vad fint det blev!
Jag hade missat att jag fått mail på kvällen  eftersom jag tillbringade den på indisk restaurang med mina medarbetare där vi bland annat diskuterade den ocentrerade vaskens placering. Alla undrar hur jag med mitt kontrollbehov redar ut detta. Ja det krävs styrka och övning, men det går tack vare hjälp.
På väg till jobbet nästa morgon sitter jag på tåget i lugn och ro och tittar igenom mina mail och upptäcker ett mail från Franck med nya bilder från köket. Jag blev så glad. Vasken är placerad där vi önskat och kaklet med hönorna är på plats. Jag kommer att publiceras bilder när jag lyckats ta bort pdf.
Det är en pärs att renovera på distans och utan Madames hjälp hade nog det mesta blivit, ja delvis ingenting, Vem skulle manat på dem med piskan? Tiden är ett problem och tidsoptimistiska fransoser göre sig icke besvär. Madame manar på dem och håller dem i örat. Denna helgen ska skåpen vara på plats och även kaminen ska monteras. På måndag ska elektrikern göra det sista. Jag kan knappt bärga mig tills fler bilder dyker upp.
Städningen kommer att hålla oss sysselsatta ett bra tag de första dagarna när vi anlänt även om vi får hjälp med det värsta. Jag vet sedan tidigare hur stendammet lyckas passera den bästa av alla övertäckningar. Usch! undrar hur sängen har klarat sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar