lördag 20 december 2014

Då var det klart

De sista bilderna från hantverkaren har anlänt i min inbox, men de går inte att publicera eftersom de är pdf:ade och vår stjärna till sekreterare inom Klinisk kemi har tagit julledigt och programmet för att omvandla från pdf till jpg är inte tillgängligt utan henne. Jag tror att nya bilder från min egen kamera kommer att finnas publicerade innan sekreteraren är tillbaka.
Det man kan se är till belåtenhet och Franck har gjort ett bra jobb. Han har jobbat på bra, verkar vara seriös och som grädde på moset har han försett oss med bilder med jämna mellanrum. Det tackar vi för och rekomenderar honom för ytterligare hantverksjobb i byn. Elen är också på plats och Jacky är en pärla som monterar dubbla eluttag till alla envisa och praktiskt lagda kvinnor i byn. Enkla eluttag borde vara förbjudet. Jag tycker nog det är dags för trippel.
Här hemma lackar det mot jul och jag provmålar köksluckor mitt i julstöket.

IKEAs Laxarby ska förvandlas 

Lådfront i côte du rhone kulör
Färg är inköpt i färgaffären i Höganäs. Där får man god service och mycket hjälp. Färgburkar, penslar och miniroller ska packas ner i väskan för vidare transport till huset i Frankrike. - ja, jag vet att de har färg i Frankrike, men det är hundra gånger enklare att ha det med sig från Sverige. Grundfärg och  vinkulör från Lady kommer kanske att uppfattas som bomber på flyget, men blandat med kaffe, gott & blandat och allt annat märkligt gods får vi hoppas det passerar förbi nitiska kontrollanter i security.

1 kommentar:

  1. Så bra att franska huset är klart med el och allt.
    En god jul önskas!

    SvaraRadera